perjantai 17. heinäkuuta 2015

Rappukäytävä hyötykäyttöön

Erityisesti kerrostaloissa asuvat huomio! Tässä treenivinkki, jos ei ei ole aikaa lähteä pitkälle tekemään aerobista, ulkona sataa eikä houkuta yms. Käytä treenissä rappukäytävää. Lupaan, että saat aikaiseksi tehokkaan treenin!

Tänään tekemäni treeni on hyvä esimerkki HIIT -treenistä, jossa suoritukset tehdään tehokkaasti ja täysillä, saadaan syke kattoon ja sitten palautellaan. HIIT  saa aineenvaihdunnan hereille ja kroppaan jää koko päiväksi energinen fiilis. Ja kaikki tämä 20 minuutissa! HIITistä, sen hyödyistä yms on tulossa oma postauksensa lähiaikoina, mutta tässä nyt tuo tämänpäiväinen!


Meidän kerrostalossa on 7 kerrosta. Lämmittelyyn käytin kaikkia, itse treeniin 5-7, riippuen tyylistä. Voit valita kerrosmäärän oman kuntotasosi mukaan kuitenkin niin, että syke oikeasti ehtii nousta korkealle ja jaloissaa hapottaa. Ei siis mennä siitä, mistä aita on matalin. ;)

HIIT -treeni rappukäytävällä

- lämmittele kävelemässä rappuset ylös ja alas

- tee suoritus aina alhaalta ylös, palauttele kävellen alas, ja odota, että syke laskee

                     1. Juokse joka askelma x 2
                     2. Juokse joka toinen askelma x 2
                     3. Askelkyykyillä 3 askelmaa kerralla x 2
                     4. Yhden jalan hypyt (yksi puoli kerrallaan, vaihda esim. portaiden kääntyessä) x 0,5
                     5. Sammakkohypyillä 2 askselmaa kerralla x 1


Ei muuta kuin hyvät kengät jalkaan, ehkä musat korviin (varo naapureita ja törmäyksiä :D), muista ottaa avain käytävän puolelle ja menoksi! 

Ihanaa viikonloppua! :)

Kuvat 1, 2

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti