perjantai 2. tammikuuta 2015

Miten ryhtyä aamuvirkuksi?

Mikään ei ole parempaa kuin aloittaa päivä treenillä. Koko loppupäivän olo on virkeä ja voittamaton! Pimeään vuodenaikaan aamuisin herääminen tuntuu kuitenkin vaikeammalta, ja heräämisen eteen joutuu laittamaan enemmän efforttia.

Kuva täältä.


Tässä muutama vinkki siihen, miten pystyt heräämään aamutreeneihin hieman kivuttomammin.

1. Ajoissa nukkumaan
Jotta voit nousta aikaisin ilman pelkoa univelasta, mene ajoissa nukkumaan! Pyri myös pitämään unirytmisi säännöllisinä, jotta sekä kroppa että mieli saavat aina kunnolla palautua unen aikana.

2. Maksimoi valon määrä
Kesällä helppo homma, kun jättää verhoja vähän auki, mutta talvella haastavampi. Herätysvalo voi toimia isona apuna aamulla heräämisessä! Ilmaisena kikkakonstina, avaa verhot heti kun heräät, ja jos ulkona on vielä pimeää, laita valoja päälle. Tämä tosin vaatii jonkinasteisen heräämisen ennen valon saantia.

3. Treenikamat valmiiksi
Aamulla unihiekat silmissä on ikävä etsiä treenivaatteita, joten helpota aamutoimia laittamalla vaatteet ja muut mahdolliset tarvikkeet valmiiksi sängyn viereen. Pukeudu samantien treenivaatteisiin, niin pääset nopeammin ovesta ulos!

4. Treenitreffit
Sovi kaverin kanssa treenitreffit aamulle. Kun et joudu menemään yksin, pystyt raahautumaan lenkille ihan vain siksi, että kaverikin on tulossa. Ethän missään nimessä halua jättää kaveria ulos odottelemaan!

5. Herkullinen aamupala
Bonuksena, toimii ainakin itselläni! Ajatus herkullisesta aamupuurosta lempparilisukkeilla ja kupillinen teetä/kahvia vielä kyytipoikana saavat äkkiä ylös sängystä, oli aamupalan aika sitten ennen tai jälkeen treenin!

Kuva täältä.


Oletko sinä ilta- vai aamuvirkku? Ihanaa vuoden ekaa viikonloppua ! :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti