perjantai 26. joulukuuta 2014

Kolmen kombo

Tehtiin tuossa ennen aatonaattona kuntosalilla kolmen liikkeen jalkatreeni, joka olikin tehokas! Päätin jakaa sen myös teille. :) Treeni painottui vähän enemmän takareisiin ja pakaroihin, yksinkertaisesti siitä syystä, että omat etureiteni ovat päässeet vähän liikaa rasittumaan, joten niillä on menossa kevyempi jakso.

Välillä on kiva tehdä lämmittely "rauhassa", eli reippaan kävelyn, ylämäkikävelyn ja ehkä juoksun kera. Tällä kertaa teki kuitenkin mieli oikein revitellä, siispä paineltiin noin 7 minuuttia ja kunnon hiki tuli pintaan ja syke nousi kattoon! Aloitettiin reippaalla kävelyllä, noin minuutin verran, josta jatkettiin kevyeen juoksuun. Pikkuhiljaa lisättiin sekä ylämäkeä että vauhtia, ja viimeiset pari minuuttia vedettiin kunnon loppukirillä. Suoraan juoksusta ei kuitenkaan pysäytetty, vaan kävelyn kautta.

Ensimmäisenä liikkeenä toimi polven koukistus laitteessa. Tällä liikkeellä saa hyvin veren kulkemaan juuri kohdelihaksiin, eli takareisiin. Auttaa mukavasti saamaan lämpimän tunteen lihakseen. Näitä 3 x 12.



Perinteinen maastaveto toisena liikkeenä. Ensisijaisesti liike menee takareisille ja pakaroille, kuitenkin liike treenaa tehokkaasti koko vartaloa keskivartalosta puristusvoimaan asti. Maastavetoja 4 x 10.



Kolmantena askelkyykyt smith -laitteessa. Tehokas liike koko jaloille, sekä myös keskivartalolle. Tässä pääsivät myös ne etureidet mukaan, eli eivät ne kokonaan ilman treeniä jääneet. ;) Näitä tehtiin 2 x 12 / puoli



Aikaa treeniin meni noin 40 minuuttia lämmittelyineen ja jäähdyttelyineen. Melko tehokas setti siis, ja siltä todellakin tuntui myös jaloissa! Joulun pyhät alkavat olla ohitse ja jos tuntuu, että nyt tarvitaan tehorääkkiä jolla saa aineenvaihdunnan kunnolla hereille, tämä on juuri sinulle!

Ihanaa perjantaita! :)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti