tiistai 23. joulukuuta 2014

Aattoaamun pikatreeni

Oletko koskaan huomannut, että vaikka tuntuu, ettei aikaa millään liikene treenille, kun to do -listan alle voisi jopa hukkua, tuntuu liikunta kuitenkin tuovan lisää minuutteja päivään. Kun suo pienen hetken tehotreenille tai rentouttavalle vaikka kävelylle, ja antaa itselle hetken rauhan odottavalta tehtävälistalta, tuntuu lista hupenevan huomattavasti nopeammin! Treenin aikana ajatukset selkevenät, kroppa herää kunnolla ja tehtäviin on oikeasti helpompi tarttua.

Jouluaatto kolkuttaa ja ovella, ja kiire saattaa pukata päälle. Vielä ehtii tekemään pikatreenin tai kaksi, jotta aineenvaihdunta hyrrää, mieli ja kroppa ovat virkeinä ja ruokahalu on taattu. Triplahyöty! Tässä alla treeni, joka vaatii vain vartin aikaasi. Tarvitset vain pienen tilan, joustavat vaatteet, juomapullon sekä musiikkia tsemppariksi! Isot lihakset tekevät töitä ja "sarjat" ovat pitkiä, joten hiki ja hapotus on taattu!

Suosittelen lämmittelemään ainakin muutaman minuutin ennen itse treeniä, esimerkiksi kyykyillä, X-hypyillä ja pakara- sekä polvennostojuoksulla.

Toista jokaista alla olevaa liikettä niin monta toistoa kun on merkitty, ja siirry samantien seuraavaan. Viimeisen jälkeen aloita kierros heti alusta. Toista tätä yhteensä 6 minuuttia ilman taukoa! Pidä muutaman minuutin palautus, jonka jälkeen vedät saman rundin toiseen kertaan. 

20 x kyykky 

Linkkasin liikkeisiin kuvaohjeet. Jos jokin liikkeistä tuntuu liian vaikealta, eikä tekniikka pysy kasassa, tee suosiolla kevyempi versio (esim. burpeessa rintakehä ei kosketa maahan vaan alhaalla käydään vain suorilla käsillä tai etunojapunnerruksessa punnerrus polvet maassa), jolloin saat parhaan hyödyn! Tee kuitenkin aina niin monta toistoa kuin jaksat sinulle haastavimmalla tasolla , ja vaihda kevyempään vasta kun on pakko!


Ei muuta kuin tsemppä treeniin sekä viimeisiin jouluvalmisteluihin! 

Onnellista ja rauhallista joulua! ♥

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti